Differentiëren in lesmateriaal voor verschillende leerlingen.

Binnen een studiewijzer kunnen leerdoelen, instructies en bronnen gedifferentieerd worden per individuele leerling of groep leerlingen.Er zijn verschillende onderzoeken gedaan naar maatwerk en de voordelen daarvan voor leerlingen. De huidige trend in het onderwijs is in ieder geval dat iedere leerling het onderwijs verdient dat bij hem of haar past. Scholen bedenken steeds meer manieren om onderwijs aan te bieden dat aansluit op de talenten en behoeften van leerlingen. Andere situaties waarin bijvoorbeeld onderwijs op maat kan worden aangeboden, zijn de snelheid of tempo van leren verhogen of verlagen, het niveau van leren (vak op hoger of lager niveau) aanpassen, bij absentie, ziekte of een blessure of bij strafwerk. Magister.me is hierbij een middel om uw onderwijs vorm te geven, zoals u dat wilt.

Om te kunnen differentiëren in Magister.me, is het nodig dat er al leerlingen zijn toegevoegd aan de studiewijzer. Vervolgens kunt u de volgende stappen doorlopen:

  1. Klik op een hoofdstuk op de tijdlijn en vervolgens op een leereenheid rechtsonder.
  2. Navigeer nu rechtsboven naar de knop ‘leerling differentiatie.
  3. Hier kunnen voor een of enkele leerlingen afwijkende leerdoelen, instructies en bronnen worden ingesteld. U kunt leermateriaal (bronnen) zoeken (eventueel kunt u hierbij filteren op diverse aspecten (eigen bronnen, opleiding, vak etc.) en toevoegen (via de +-knop). Via de +-knop kunt u ook opdrachten, of, indien uw school gebruik maakt van Quayn, toetsen inplannen. In overzichtsscherm kunt u ook bronnen verbergen (via het oogje) of verwijderen (via het kruisje). 
In dit voorbeeld ziet u bijvoorbeeld een aangepaste instructie voor leerling Maria.

Wilt u meer weten?

Neem contact op met uw Magister accountmanager of maak direct een afspraak.
We komen graag langs om te bekijken wat we voor uw school kunnen betekenen.

Afspraak maken